VII Форум пивоварів і рестораторів об`єднав крафтове ком`юніті України та закордону у Львові: курс на розбудову ринку!

Пост-реліз
18-19 червня вже сьомий за рахунком Форум пивоварів і рестораторів зібрав на території Fest Republic власників і керівників ресторанів-пивоварень, досвідчених і початківців пивоварів, технологів і маркетологів середніх і міні-пивоварень, українських та зарубіжних виробників задля розбудови галузі, що стає рушійною й для інших секторів промисловості країни, та розвитку кожного окремого бренду. Це 200 учасників з України, Польщі, Чехії, Швеції, Франції, Бельгії, 23 компанії-виробники, що презентували свої продукти, рішення та послуги, фуд-партнери, які пригощали крафтовими смаколиками та сидром українського виробництва. Кращі спікери та експерти, пивовари та ресторатори, що стояли у витоків крафта в нашій країні, насичена дводенна програма – це все про Форум!

Приємно було бачити у залі нові обличчя та постійних учасників, з якими пройдено шлях вже у сім Форумів, від самого зародження крафтової революції в країні! Як зазначила засновниця проекту «Технології та Інновації», авторка ідеї Форуму Катерина КОНЄВА на відкритті, незважаючи на початок «гарячого» сезону у пивоварів, коли кожна хвилина має значення, вони все ж знайшли час відвідати захід. Разом ми взяли курс на розбудову крафтового ринку, і тільки спільними зусиллями можемо зробити Україну пивоварною країною!

Крафтовий рух, що долає всі перешкоди на своєму шляху до розвитку та становлення, приймав у Львові «Театр пива «Правда», на атмосферній території Fest Republic і, власне, у «Правді».

– Я почув слово «Правда» в 10 разів більше на Форумі, ніж коли ми організовували тут пивний фестиваль самі. Дуже дякую! Як же не допомагати, як не підтримувати цю галузь! – відзначив на відкритті Форуму Юрій ЗАСТАВНИЙ, співзасновник «Правди», пивовар.– Це одна з найкращих діяльностей у моєму житті – варити пиво. Пиво нас зібрало разом, і основна його задача – це соціальна роль, це спілкування. Ваша інвестиція часова і грошова у приїзд сюди буде втрачена, якщо ви до обіду не познайомитеся кожен з трьома новими людьми, а після обіду ще з трьома. Спілкування – це те, що нас сюди привело.Спілкуйтеся, насолоджуйтеся, ми знаходимося в найкращому бізнесі!

 

Центральною темою конференц-дня стали технології та інновації, як рушійна сила розвитку пивоварної галузі. Говорили про нові можливості хмелю і солоду, пивну ідентичність України, про розлив і тару, інвестиції, порівнювали способи затирання – декокцію та інфузію, проводили роботу над помилками у створенні власної пивоварні. Розбирали особливості впровадження системи НАССР. Юридичні питання і тонкощі інтелектуальної власності допомогли зрозуміти експерти ППФ «Пахаренко і Партнери» – Головного Юридичного партнера заходу. В рамках секцій маркетингу та економіки говорили про концепції пивного ресторану, пивний роздріб, фудпейринг.

Як відзначив Дмитро НЕКРАСОВ, головний пивовар FDB, хрещений батько багатьох українських та зарубіжних пивоварень, формат Форуму з кожним роком покращується, нових облич стає більше, і хочеться, щоб аудиторія була ще масштабнішою, з крафтом було пов’язано ще більше людей! На питання, що сьогодні стоїть на порядку денному у середніх та міні-виробників, відповідає так:

– Картина на сьогоднішній день не райдужна: багато крафтових підприємств переживають не кращі часи, аж до закриття, продажу бізнесу. Але на мою думку, це буде хорошим уроком тим, хто тільки починає цю діяльність, і тим, хто зараз її веде: свій труд треба не боятися оцінювати і оцінювати правильно! Якщо ви думаєте, що за ваш продукт стільки не заплатять, відповідно, не варто трудитися. Адже тільки на ідеї, на хайпі, насназі родину не нагодуєш, з «гаражу» не вийдеш, на жаль. Непрості часи, але ті, хто виживуть, будуть сильними. Радує, що цікавість не зникла в людей, що розмови на теми «все складно» не лякають, а змушують задуматися. Якими бачу завдання українських крафтових пивоварень на майбутнє? Стати стабільними у фінансовому відношенні, стабільними у відношенні до продукту. І так само поважати один одного, — як би не хотілося мокнути конкурента обличчям у бруд!

Тож програма Форуму була насичена теорією, практикою і спілкуванням – таким важливим для пивоварів обміном досвідом та об’єднанням навколо вирішення глобальних для галузі питань. Приємною паузою у череді виступів стала «Відкрита народна дегустація» пива від українських виробників, в тому числі — переможців конкурсів East European Beer Award 2017 і 2018. Представлено було пиво від Red Cat Brewery, FDB, «Волинський бровар», «Приватна одеська пивоварня», «Рівень», Ale Point, Rock Dog Brewery, СОФПИВКОМ ДОР, «Карабас-Барабас».

Презентація страв з равликів від засновниці ферми «Західний равлик» Ірини ЮСЬКЕВИЧ стала не тільки гастрономічним відкриттям для багатьох учасників, а й новим варіантом поєднання смаків для пивного фудпейрингу. Нікого не залишили байдужими витончені закуски українського виробництва: тарталетки з равликами, з вершковим сиром та зеленню – з медово-лимонним соусом і гострі, з соєвим соусом, паприкою та часником .

Протягом усього конферец-дня працювала традиційна виставка обладнання, технологій, сировини, пакування, розливу, закупорювання та супутніх товарів для пивоваріння. Свої продукти і рішення, нові розробки презентували компанії-виробники та імпортери: FERMENTIS, Група компаній «Харвест Агрохім Україна», ТОВ «Термо-Пак», ТОВ «Донау Лаб Україна», ТОВ «Сфера СІМ», Pontum AB, Browamator / HeyHops, Atlas Brewery Design, ГЕА Україна, Castle Malting, Пет Технолоджиз, ПрАТ «Ветропак Гостомельський Склозавод», ТОВ «Електроприводи Белімо Україна», «Бюлер», ТОВ «Філ-тек», ТОВ «ЕМСІТІ КОМПАНІ»,  ПП «Сезам Іва», ТМ «Теплі моря», ШКВАРКА м’ясні делікатеси, MagNum-beer, «РОЯЛ ФРУТ ГАРДЕН», ФОП «ХВИЛЯ», Мова Імпорт, Beer Set.

І виставка, і теоретична частина Форуму охопили найактуальніші теми галузі: інновації, технології пивоваріння, підвищення якості пива, ефективні продажі, маркетинг, експорт, успішні пивні заклади.

Учасникам запам’ятається й практична частина другого дня Форуму: Пивний тур, Гурме-тур, колабораційна варка пива, work-shop для пивоварів.

Львівські локації Пивного туру «Крафтовий шлях» дарували натхнення та ідеї: музейно-культурний комплекс пивної історії «Львіварня» – єдиний в Україні інтерактивний музей пива, й один з найсучасніших, з 200 експонатами; піцерія «Тісто», яка пригощала чудовими поєднаннями зі справжньої італійської піци із дров’яної печі та крафтового пива; пивний магазин мережі Beer Set, що має найбільший у Львові вибір крафтого пива та відоміших сортів розливного пива України; ресторан-пивоварня «Старгород» – чеська пивоварня, що варить пиво за чеською технологією і тільки з чеських інгредієнтів. В «Старгороді» не тільки чатували стравами і пивом власного виробництва, а й провели справжню екскурсію на виробництво.

Насолодою для гурманів та поціновувачів креативних концепцій став Гурме-тур закладами Холдингу емоцій !Fest: Перша Львівська Грильова Ресторація М’яса та справедливості, Реберня «Під Арсеналом», паб «Пошта на Друкарській», «Театр пива «Правда». Шеф-кухарі, пивовари та керівники цих закладів вразили своєю гостинністю та теплом!

Надзвичайно цікавий чотиригодинний work-shop для пивоварів  провів Йіндржих ХЕЙН, експерт пивоваріння з Чехії, співзасновник компанії «Czech Brewmasters» і культових пивоварень «На Копечку» і Kunratice. Тема семінару «Найпоширеніші проблеми в малих пивоварнях: як їх подолати?». Експерт докладно розкрив проблеми з якістю та її стабільністю, стійкістю і гігієною пива. Практичним елементом стали дегустації пива – три тести дегустаційних здібностей учасників.

– Я помітив, що проблеми, з якими мають справу пивовари, власники пивоварного бізнесу в Україні, дуже схожі з тими, які були у нас 10 років тому, коли в Чехії почалася крафтовая революція, – коментує Йіндржих Хейн. – Це, зокрема, складнощі в роботі з продуктом на ринку, і ми вже знаємо, як їх вирішувати. Проблеми, як продавати свою продукцію, як подавати її споживачам, як забезпечити стабільність смаку, забезпечити, щоб проданий товар не повернувся в якості рекламації – це дуже важливі моменти, і складні для крафтових пивоварень, адже ресурси обмежені. Існує багато способів вирівняти цю ситуацію, про них я говорив на work-shop. Існує багато підходів, починаючи з маркетингу, наприклад, якщо маєте обмежений строк зберігання, то з цього недоліку можна зробити перевагу. І є технологічні способи, щоб просто подовжити строк придатності пива. Стосовно проблем, з якими можуть зіткнутися пивовари у подальшому: великі гравці ринку помітять, що крафтовий сегмент зростає, зрозуміють, що він рентабельний, і увійдуть в нього. Оскільки в них ресурси, по відношенню до крафтовиків, необмежені, будуть застосовувати свої маркетингові підходи, дистрибуційні  можливості та виробничі потужності, чим будуть становити загрозу крафтовому ринку. Як у будь-якій культурі. Просто ви маєте бути до цього готовими та впевненими у собі. Навіть у такій ситуації можна бути успішним!

Одночасно з іншими заходами розпочалася колабораційна варка пива на новому заводі «Правди», який мали змогу відвідати з екскурсією всі учасники Форуму наприкінці конференц-дня. Варили Віденський лагер з українським колоритом – додаванням української сировини та спецій.

– Форум дуже сподобався, як завжди порадувала дружня атмосфера крафтового ком`юніті в Україні, — мені здається, не кожна галузь може похвалитися цим! Ми всі переслідуємо одну мету – популяризувати крафтове пивоваріння в нашій країні. І такий захід як раз допомагає людям знаходити один одного, ділитися досвідом і говорити про якісь методи досягнення цих цілей, – ділиться враженнями Катерина КРИВЕГА, представниця харківської пивоварні Red Cat Brewery. – Сьогодні ми займаємо 1-1,5% ринку. Відповідно, це говорить про те, що нам потрібно ще більше популяризувати крафт! Надихнула на Форумі ідея підтримувати один одного – українських виробників сировини та обладнання. Це хороший шлях, щоб Україна стала крафтовою! І дуже вразила тема фудпейрингу, дуже цікава, змусила експериментувати зі стравами і пивом цього ж вечора.