Як подолати найпоширеніші проблеми в малих пивоварнях, розповів на work-shop експерт пивоваріння з Чехії Йіндржих ХЕЙН

work-shop
18-19 червня у Львові відбувся VII Міжнародний Форум пивоварів та рестораторів. Насичений темами та виступами конференц-день доповнили практичні активності другого дня, 19 червня. Вперше в рамках заходу відбувся чотиригодинний work-shop для пивоварів! Надзвичайно цікавий семінар провів Йіндржих ХЕЙН, експерт пивоваріння з Чехії, співзасновник компанії «Czech Brewmasters» і культових пивоварень «На Копечку» і Kunratice.

Темою work-shop стали «Найпоширеніші проблеми в малих пивоварнях: як їх подолати?». Експерт докладно розкрив проблеми з якістю та її стабільністю, стійкістю і гігієною пива. Йіндржих Хейн пояснив, як досягти повторюваності смаку пива, якщо змінюється якість вхідної сировини. Також учасники семінару обговорили тему стійкості пива – мікробіологічну, хімічну і сенсорну, її досягнення і збільшення. Окремо експерт розповів про проблеми з гігієною пива на точках продажу, в пивоварнях.

– Я помітив, що проблеми, з якими мають справу пивовари, власники пивоварного бізнесу в Україні, дуже схожі з тими, які були у нас 10 років тому, коли в Чехії почалася крафтова революція, – коментує Йіндржих Хейн. – Це, зокрема, складнощі в роботі з продуктом на ринку, і ми вже знаємо, як їх вирішувати. Проблеми, як продавати свою продукцію, як подавати її споживачам, як забезпечити стабільність смаку, забезпечити, щоб проданий товар не повернувся в якості рекламації – це дуже важливі моменти, і складні для крафтових пивоварень, адже ресурси обмежені. Існує багато способів вирівняти цю ситуацію, про них я говорив на work-shop. Існує багато підходів, починаючи з маркетингу, наприклад, якщо маєте обмежений строк зберігання, то з цього недоліку можна зробити перевагу. І є технологічні способи, щоб просто подовжити строк придатності пива. Стосовно проблем, з якими можуть зіткнутися пивовари у подальшому: великі гравці ринку помітять, що крафтовий сегмент зростає, зрозуміють, що він рентабельний, і увійдуть в нього. Оскільки в них ресурси, по відношенню до крафтовиків, необмежені, будуть застосовувати свої маркетингові підходи, дистрибуційні можливості та виробничі потужності, чим будуть становити загрозу крафтовому ринку. Як у будь-якій культурі. Просто ви маєте бути до цього готовими та впевненими у собі. Навіть у такій ситуації можна бути успішним!

Практичним елементом стали дегустації пива – три тести дегустаційних здібностей учасників, за допомогою яких вони зможуть визначити рівень у пивоварів на своїх підприємствах та колег.

– Дуже задоволена тим, що взяла участь у work-shop! Багато чого для себе почерпнула, – ділиться враженнями Мар`яна ШТАБРЕК, представниця пивоварні «Ягер» з Івано-Франківська. – Експерт не тільки пояснив, як долати проблеми, з якими стикаються на кожній пивоварні, а й розкрив такі нюанси, про які навіть досвідчені пивовари часто не знають. А це дуже важливо для якості й стабільності вашого пива, і загалом успішності пивоварного бізнесу. Обов`язково візьму участь у подібному практикумі ще раз.

– Все цікаво, кожного разу на Форумі дізнаєшся щось нове. Вік живи – вік вчися. Завжди треба йти вперед, всі інновації брати до уваги. Будемо аналізувати всю отриману інформацію, потрібен час,– відзначає Павло МОКРИНСЬКИЙ, представник пивоварні ТОВ «Еліт-Еко» з Рівного.